ویژگی‌ها و توانایی‌های سیستم مدیریت و حسابداری تعمیرگاه

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه چیست؟ چرا یک تعمیرگاه به نرم‌افزار برای مدیریت تعمیرگاه نیاز دارد؟

یک تعمیرگاه مزیت‌های بی‌شماری را با به کار گرفتن یک سیستم مدیریت تعمیرگاه به دست می‌آورد.

مشاهده‌پذیری و دسترس‌پذیری اطلاعات دستگاه‌ها و کارهای انجام شده

هیچ روشی به چابکی و سرعت استفاده از نرم‌افزار برای پیدا کردن اطلاعات مربوط به یک دستگاه تعمیری یا یک مشتری نیست و داده‌های مورد نیاز در زمان بسیار کوتاه و کمتر یک ثانیه در دسترس هستند. اطلاعاتی مانند اینکه:

همه به سادگی و با سرعت زیاد انجام می‌شوند و همچنین نرم‌افزار می‌تواند امکان چاپ گرفتن از این اطلاعات را فراهم کند.

پرستیژ و اعتبار تعمیرگاه و القای حرفه‌ای و قابل اعتماد بودن

صاحبان حرفه و کسب و کار با ابزار و روش کار کردن‌شان خود را معرفی می‌کنند. این روزها در همه شغل‌ها استفاده از نرم‌افزار را می‌بینیم، حتی در اغذیه فروشی‌ها. بنابراین تعمیرگاهی که از نرم‌افزار استفاده نمی‌کند و رسید دستی به مشتری می‌دهد، از نگاه مشتری مانند تعمیرگاهی است که ابزار لازم را ندارد و با ابزار ابتدایی کار می‌کند که چنین تعمیرگاهی حرفه‌ای و قابل اعتماد نیست.

با استفاده از نرم‌افزار و سیستم مدیریت، به مشتری نشان می‌دهید که حرفه‌ای هستید و ابزار لازم را دارید. به کار خود تعهد دارید و به تازگی وارد این کار نشده‌اید. به اندازه‌ای مشغول کار هستید که برای حسابداری و ثبت اطلاعات نیازمند نرم‌افزار بودید که آن را فراهم کرده‌اید و استفاده می‌کنید.

سازماندهی و به صف کردن کارها و کاهش خطا

نرم‌افزار مدیریت تعمیرگاه با سازماندهی پذیرش دستگاه‌های تعمیری، فرایند تعمیر و تحویل دستگاه تعمیری، ثبت و نگهداری اطلاعات مشتری و تعمیرهای انجام‌شده و انبارداری قطعه‌های یدکی و مدیریت موجودی‌ها، شرایط نظم تعمیرگاه را فراهم می‌کند. استفاده از سیستم مدیریت تعمیرگاه تضمین می‌کند که همه اطلاعات مورد نیاز به آسانی در دسترس است و احتمال خطا یا تأخیر در فرآیند تعمیر را کاهش می‌دهد.

نرم‌افزار مدیریت تعمیرگاه با ساده کردن گردش کار و خودکارسازی وظیفه‌های تکراری، مانند مدیریت وضعیت دستگاه تعمیری و ثبت خودکار سندهای مالی، درج خودکار زمان تقریبی تعمیر بر روی رسید (قبض تعمیرات) نگهداری و مدیریت موجودی قطعه‌ها، به بهبود کارایی تعمیرگاه کمک می‌کند. این به تعمیرکارها و مدیریت تعمیرگاه اجازه می‌دهد تا تمرکز بیشتری روی کار واقعی و اصلی خودشان که همان تعمیرو خدمت‌رسانی به مشتریان است داشته باشند و استفاده بهتری از زمان کنند. به این ترتیب فرایند تعمیر در زمان کمتر انجام شود و رضایت مشتری بیشتر خواهد شد.

چاپ رسید تعمیر (قبض تعمیر)، فاکتور تعمیر و صورتحساب

نرم‌افزار مدیریت تعمیرگاه فرایند چاپ رسید تعمیر که به آن قبض تعمیرگاه یا قبض تعمیرات هم گفته می‌شود را مکانیزه و خودکار می‌کند تا هم‌زمان با پذیرش و ثبت دستگاه تعمیری رسید تعمیر هم چاپ شود. رسید چاپی مزایای قابل توجهی نسبت به رسید دستی دارد. مانند:

شناسایی دستگاه‌ها با استفاده از شناسه یکتا و یا بارکد

نرم‌افزار مدیریت تعمیرگاه با اختصاص دادن یک شناسه یکتا به هر دستگاه تعمیری، به بازیابی مشخصات دستگاه، کارهای انجام‌شده برای آن دستگاه و متمایز کردن آن کمک می‌کند. همچنین برای ثبت کارهای انجام شده در مرحله‌های بعدی، نیاز به شناسایی و متمایز کردن دستگاه داریم که می‌تواند با شناسه یا بارکد انجام شود. مشتری با شناسه یکتا به راحتی می‌تواند درباره وضعیت دستگاهش پیگیری کند و هیچ گیجی و ابهامی وجود نخواهد داشت، حتی اگر اطلاعات پایه مانند مدل دستگاه و نام مشتری یکسان باشد.

اولویت‌بندی و مدیریت بار کاری تعمیرگاه

در همه تعمیرگاه‌های با ورودی روزانه بالا، کار مشتری به آسانی می‌تواند فراموش ‌شود و مشتری از بدقولی ناراضی خواهد شد. راهکار به سادگی فراهم کردن یک فهرست است اما با حجم بالای کار، این کار سخت و سخت‌تر می‌شود.

نرم‌افزار مدیریت تعمیرگاه به آسانی و با سرعت زیاد یک فهرست از کارهای در دست اقدام آماده می‌کند که می‌تواند بر اساس زمان پذیرش یا زمانی که به مشتری قول تحویل داده‌اید آن را مرتب کند. آماده کردن این فهرست بدون نرم‌افزار هم شدنی هست ولی با صرف زمان زیاد و احتمال خطای زیاد!

با نرم‌افزار می‌توانید پس از انجام چند کار، دوباره یک فهرست آماده کنید تا تمرکز بیشتری بر روی کارهای در دست اقدام داشته باشید. اینکه فهرست را روی نمایشگر ببینید یا از آن چاپ بگیرید به شما بستگی دارد و نرم‌افزار هر دو کار را می‌تواند انجام بدهد.

مدیریت مشتری و بهبود روابط عمومی

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه دارای ویژگی‌هایی برای مدیریت اطلاعات مشتری مانند جزئیات تماس، تاریخچه تعمیرها و گزارش‌های ارتباطی است. این ویژگی‌ها به مدیر تعمیرگاه امکان دسترسی سریع به اطلاعات مشتری‌ها برای آگاه کردن مشتریان از وضعیت دستگاه تعمیری می‌دهد. داشتن جزئیات تماس‌ها و فهرست تعمیرهای پیشین برای ایجاد و مدیریت باشگاه مشتریان، کمپین‌های تبلیغاتی و پیامک‌های اطلاع‌رسانی و ... می‌تواند به کار گرفته شود و درنتیجه خدمات بهتری به مشتریان ارائه خواهد شد.

ایجاد فهم مشترک میان مشتری و تعمیرگاه و ایجاد حس قانونمند بودن و حفظ حقوق مشتری

در نخستین گام، با ثبت دستگاه تعمیری و چاپ رسید برای مشتری، قانونمند تعمیرگاه را نشان را می‌دهید. پس از این، مشتری با خواندن شرایط تعمیرگاه که بر روی رسید چاپ شده، از حقوق خود آگاه می‌شود و انتظار بیشتر از عرف نخواهد داشت. بنابراین اختلاف‌ها کم می‌شود و رضایت مشتری بیشتر می‌شود.

ایجاد شفافیت درباره تعمیرگاه و خدمت انجام شده

نوشته شدن عیب دستگاه، توضیح درباره وضعیت ظاهری دستگاه و شرایط تعمیرگاه همگی یک توافق میان مشتری و تعمیرگاه است که نتیجه آن روشن بودن کار تعمیرگاه برای مشتری است. مشتری حس اینکه چیزی در پشت پرده اتفاق می‌افتد که به زیان وی است، را نخواهد داشت.

مستندسازی و ثبت رسمی برای اختلاف‌های حقوقی و ایجاد حفاظت حقوقی

برای شرایطی که دچار اختلاف حقوقی با مشتری می‌شوید، نیاز به سند و مدرک خواهید داشت که نرم‌افزار تعمیرگاه می‌تواند اسناد مورد نیاز شما مانند رسید، فاکتور، تعهدنامه‌ها و ... را آماده برای چاپ کند و در بایگانی این نوع سندها به شما کمک می‌کند تا در زمان لازم به سرعت در دسترس شما باشند.

گزارش‌گیری و تجزیه و تحلیل داده

نرم افزار مدیریت تعمیرگاه می تواند گزارش‌ها و تجزیه و تحلیل‌هایی را در مورد کارکردهای مختلف تعمیرگاه مانند زمان تعمیر، بهره‌وری تعمیرکارها و درآمد ایجاد شده تولید کند. این داده‌ها می‌توانند به شناسایی زمینه‌های بهبود، بهینه‌سازی گردش کار و آگاهانه‌تر کردن تصمیم‌گیری‌های تجاری کمک کنند. به طور کلی، نرم‌افزار مدیریت تعمیرگاه نقش مهمی در کمک به تعمیرگاه‌های کارآمدتر، ارائه خدمات بهتر به مشتریان و در نهایت بهبود عملکرد آنها دارد.

مدیریت گردش قطعه‌های یدکی

مدیریت موجودی و سفارش قطعه‌های یدکی، ابزار و سایر لوازم مصرفی برای یک تعمیرگاه بسیار مهم است. نرم‌افزار مدیریت تعمیرگاه می‌تواند به مدیریت موجودی، ردیابی گردش خرید و مصرف قطعه‌ها کمک کند و با هشدار به کاربر سیستم برای زمانی که موجودی قطعه‌ای کم است کمک کند. این تضمین می‌کند که تعمیرکارها قطعه‌ها و ابزار لازم را برای انجام سریع تعمیر و خدمت‌رسانی به مشتری در اختیار دارند.

فرم‌های قابل ویرایش و به‌دلخواه در آوردن

چاپ رسید و فاکتور و دیگر فرم‌ها با نرم‌افزار و چاپگر این امکان را فراهم می‌کند که در هر زمان می‌توانید نوشته‌های پیش‌تنظیم را ویرایش کنید. این نوشته‌ها مانند شرایط تعمیرگاه، نام، نشانی و شماره تلفن‌ها هستند.

ردگیری دستگاه و سابقه‌ها

برای بررسی پیشینه یک دستگاه، استفاده از نرم‌افزار از هر روش دیگری سریع‌تر است. با جستجوی سریال دستگاه، در کمتر از یک ثانیه فهرستی آماده می‌شود که هر چند بار که این دستگاه در سیستم تعمیرگاه ثبت شده باشد را نشان می‌دهد. کارهای انجام‌شده را می‌بینید و مبلغ‌های دریافت شده و کاربرانی که دستگاه را تحویل گرفته، تعمیرکارهایی که تعمیرها را انجام داده و کاربرانی که دستگاه را به مشتری تحویل داده‌اند هم مشخص هستند.

افزایش رضایت مشتری

زمانی که کارها را بر اساس اولویت زمان تحویل انجام می‌دهید و پیش از زمان تقریبی که به مشتری گفته شده، کار مشتری آماده می‌شود. بنابراین مشتری ناراضی از بدقولی نخواهد بود. مشتری با فهم مشترک از شرایط کار تعمیرگاه حقوق خود را می‌داند که اگر تعمیرگاه به حقوق مشتری آسیب زده باشد باید جبران کند. همچنین مشتری توقع نابجا و بیشتر از عرف نخواهد داشت و اختلاف کم می‌شود.

افزون بر این، سیستم مدیریت تعمیرگاه با اطلاع‌رسانی وضعیت دستگاه تعمیری با پیامک، کیفیت ارتباط با مشتری را بهبود می‌دهد.

دانلود PDF

دانلود
logo-samandehi

کلیه حقوق محفوظ و هر گونه کپی‌برداری از مطلب‌ها غیرمجاز است

kasrasoft.ir